Encore! De Paris Museum Retail Tour
Ontdek de geheimen achter commercieel succes binnen een culturele setting. In Paris, baby!
Zoek je advies bij het samenstellen van je collectie? Toe aan een re-branding van je winkel(keten)? Zoek je een kick-ass visual merchandiser, een brandadvisor of inkoper? Op Stylink vind je trends, informatie en ideeën over retail en visual merchandising. Én de juiste mensen natuurlijk: van concept en sourcing tot VM en activatie. What's new in retail?
Ontdek de geheimen achter commercieel succes binnen een culturele setting. In Paris, baby!
De nieuwe flagshipstore van H&M in Amsterdam tikt alle vinkjes af: je kunt er kleding huren, laten personaliseren en repareren én er is ruimte voor lokale makers.
De eerste Cultuur Retail Netwerk Dag vindt plaats op 8 november in het Centraal Museum in Utrecht. Een nieuw initiatief waar creatieve geesten, beslissers, doeners, marketeers en leveranciers samenkomen en met elkaar nieuwe wegen bedenken en inslaan.
Een nieuw platform met Arabisch ontwerptalent! Ontdek verschillende ontwerpers en hun unieke verhalen en stijlen uit eigen regio.
Onder het motto Let’s meet again! keert inkoopbeurs ShowUP terug met de nieuwste collecties op het gebied van woonaccessoires en cadeau-artikelen. Kom kijken & inkopen op 5 en 6 september 2021!
Kudo's voor woon- en keukenwinkel Dille & Kamille: die betaalt alle NOW-steun terug die het kreeg om het personeel door te kunnen betalen.
De concurrentie op de markt van tweedehands mode is groeiende. Als een beursgenoteerd bedrijf als Etsy $ 1,6 miljard neerlegt voor Depop, een platform voor tweedehandskleding, weet je dat er grote belangen op het spel staan.
In september opent Vitra -zijn eerste Circle Store in Nederland. De Circle Store komt op het Zaanse Hembrugterrein, in het pand waar nu nog de woonwinkel van Flinders zit.
Textielsuper Zeeman start onder de naam 'RESALE' met de inzameling én verkoop van tweedehands kleding. Na een succesvolle proef bij een filiaal in Amsterdam-Osdorp, volgen nu nog vijf Zeeman winkels. Hiermee wil Zeeman hergebruik stimuleren en de impact op het milieu verkleinen.
Bloemenbezorger bloomon komt in handen van hun Britse sectorgenoot Bloom & Wild. Daarmee wordt het Europa’s grootste online speler in het bezorgen van bloemen en planten.
Ontwerper Camille Walala toverde de museumwinkel van het London Design Museum om tot een pop-up supermarkt met door kunstenaars ontworpen dagelijkse boodschappen.
Coronaproof inkopen bij de leukste merken! Tot en met 28 mei kun je terecht op de Bubble Tradeshow, een initiatief van Uitgeverij Snor.
Dankzij Dille & Kamille krijgt conceptstore Hutspot een tweede leven. Begin januari werd het Amsterdamse winkelconcept nog failliet verklaard. Dille & Kamille wil Hutspot herpositioneren als duurzaam lifestyle-merk.
Mayo zonder ei, cheesecake zonder kaas, zalm zonder zalm en ijs zonder zuivel. Afgelopen maand opende Vegan Fresco; de allereerste vegan supermarkt van Nederland.
Past deze plant wel op die plek? Is-ie niet te groot? Groeit-ie hier wel goed? Intratuin lanceert een augmented reality tool die virtueel kamerplanten in je huis plaatst.
De ‘goede gids’ voor een duurzame lifestyle kreeg een volledige update van winkels, adressen, merken, weetjes en cijfers. Voor wie duurzaam wil leven!
Voor Dille & Kamille ontwierp Kiki Poulisse een kerstcollectie in drie thema's. Nu in de (web)winkel!
Toen alles plat lag kwam de Winkel Op Wielen. De wow-bus komt, net als ooit de SRV-wagen en de melkboer, naar je toe met ambachtelijke delicatessen uit de regio en lifestyle producten van kleine, bijzondere merken.
Hoe vieren we volgend jaar kerst? Mag het groots en meeslepend of zitten we nog steeds in een corona-regime?
IKEA opent nog dit jaar zijn eerste tweedehandswinkel in Zweden, met uitsluitend gebruikte en herstelde meubelen van eigen merk. Het nieuwe winkelconcept moet de Zweedse keten helpen met haar duurzaamheidsambities.
Ruimtelijk ontwerpbureau Tom Postma Design stelt drie geïllustreerde handboeken ter beschikking met ruimtelijke en praktische tips voor musea en erfgoedinstellingen, kunstbeurzen en galeries. Ook nuttig voor wie andere events organiseert!
Opnieuw slecht nieuws: Het Tassenmuseum in Amsterdam sluit definitief zijn deuren. Het was al duidelijk dat de coronacrisis het voortbestaan op het spel van veel musea, vooral de kleinere. Een kwart daarvan dreigt het einde van het jaar niet te halen.
Trends en inspiratie aan de hand van de nieuwe museumwinkel van Kasteel de Haar én horeca met parkwinkel op de Hoge Veluwe.
Inspirerend, creatief en vernieuwend: showUP is in een paar jaar tijd uitgegroeid tot dé inkoopbeurs voor home & gift. De opzet van de beurs. de locatie en natuurlijk het aanbod - modern en design driven - zijn de basis van het succes.
Bijblijven in het retailvak? Weten hoe je je klant blijvend kunt boeien en binden? Doe mee met de cursus RETAIL 3.0!
Eenvoudig, betaalbaar en effectief je winkelinterieur aanpassen? Kies voor kleur! (En inderdaad: pink is hot!)
In september vroeg het Cobra Museum in Amstelveen aan Cultuur & Retail om de museumwinkel nieuw leven in te blazen als voorbereiding op de tentoonstelling Intens Mexico.
De volgende editie van Maison&Objet in Parijs vindt plaats van 17 tot en met 21 januari 2020. Het centrale thema van deze editie: (RE)GENERATION.
Wat je noemt een uitdaging: ontwerp een museumwinkel in de historische setting van een kasteel zonder ook maar iets te veranderen aan het monument.
In fysieke winkelomgevingen gaan bezoekers zelf bepalen wat ze ervaren: door (virtuele) interactie regisseert hij als het ware zijn eigen voorstelling. Fluïde retail heet dat - en daar ligt de toekomst.
Een souvenir is niet zomaar een cadeautje, maar een fysiek aandenken met een emotionele lading; een object waaraan je je reiservaringen en -herinneringen kunt koppelen.
Wat kunnen brands leren van musea? Waarom verpakken steeds meer merken hun boodschap in de vorm van een museum - en andersom: hoe kunnen musea werken met hun commerciële waarde zonder hun sociale doel uit het oog te verliezen?
Kijken, ervaren, hébben. Het appartement als showroom, inspiratiebron en verkoopkanaal.
Sportswear? Sleepwear? Athleasure zit daar ergens tussenin, en kom je overal tegen. Hoe vertaal je die stijltrend naar de winkelvloer?
Millennials. Ze zijn voortdurend met hun mobiel bezig, en zorgen met al dat online shoppen voor de ondergang van de fysieke winkel. Is dat wel zo?
H&M Group denkt niet in doelgroepen maar in stijlgroepen. Dat wordt minitieus doorgevoerd, van collectie tot interieur en merchandise.
Met een fijne balans tussen startende labels en bekende merken biedt vakbeurs showUP een mix van groen, sieraden, stationery, gifts, boeken en meer op het gebied van Home & Gift.
Vergeet doelgroepen, denk na over stijlgroepen: niet hoe oud je bent en waar je woont zijn bepalend, maar wat je belangrijk vindt en waar je voor staat. Het Agender-concept brengt dat uitgangspunt verder door ook het man-vrouw denken volledig los te laten.
In heel Europa kampen warenhuizen met dalende omzetten. Toch doet warenhuis Merci in Parijs het erg goed. Wat maakt Merci zo uniek en succesvol?