Winkelwagen

Close
Je winkelwagen is leeg.

Retail

agenda & opleidingen

Zoek je advies bij het samenstellen van je collectie? Toe aan een re-branding van je winkel(keten)? Zoek je een kick-ass visual merchandiser, een brandadvisor of inkoper? Op Stylink vind je trends, informatie en ideeën over retail en visual merchandising. Én de juiste mensen natuurlijk: van concept en sourcing tot VM en activatie. What's new in retail?

>

Al Bon: een duik in de wereld van Arabische crafts

Een nieuw platform met Arabisch ontwerptalent! Ontdek verschillende ontwerpers en hun unieke verhalen en stijlen uit eigen regio.

>

Dille & Kamille betaalt NOW-steun terug

Kudo's voor woon- en keukenwinkel Dille & Kamille: die betaalt alle NOW-steun terug die het kreeg om het personeel door te kunnen betalen.

>

Etsy koopt vintage marktplaats Depop

De concurrentie op de markt van tweedehands mode is groeiende. Als een beursgenoteerd bedrijf als Etsy $ 1,6 miljard neerlegt voor Depop, een platform voor tweedehandskleding, weet je dat er grote belangen op het spel staan.

>

Eerste Vitra Circle Store in Nederland

In september opent Vitra -zijn eerste Circle Store in Nederland. De Circle Store komt op het Zaanse Hembrugterrein, in het pand waar nu nog de woonwinkel van Flinders zit.

>

Zeeman in tweedehands kleding

Textielsuper Zeeman start onder de naam 'RESALE' met de inzameling én verkoop van tweedehands kleding. Na een succesvolle proef bij een filiaal in Amsterdam-Osdorp, volgen nu nog vijf Zeeman winkels. Hiermee wil Zeeman hergebruik stimuleren en de impact op het milieu verkleinen.

>

Bloomon in Britse handen

Bloemenbezorger bloomon komt in handen van hun Britse sectorgenoot Bloom & Wild. Daarmee wordt het Europa’s grootste online speler in het bezorgen van bloemen en planten.

>

Pop-up supermarkt in London Design Museum

Ontwerper Camille Walala toverde de museumwinkel van het
 London Design Museum om tot een pop-up supermarkt met
 door kunstenaars ontworpen dagelijkse boodschappen.

>

Trend talk: FUNdaMENTAL

Een trendlezing, maar dan anders. Omdat corona alles veranderd heeft, behalve onze fundamentele behoeften. Zo ontstaan nieuwe kansen voor merken, retailers en ontwerpers in wonen en lifestyle. 

>

Bubble Tradeshow

Coronaproof inkopen bij de leukste merken! Tot en met 28 mei kun je terecht op de Bubble Tradeshow, een initiatief van Uitgeverij Snor.

>

Dille & Kamille neemt Hutspot over

Dankzij Dille & Kamille krijgt conceptstore Hutspot een tweede leven. Begin januari werd het Amsterdamse winkelconcept nog failliet verklaard. Dille & Kamille wil Hutspot herpositioneren als duurzaam lifestyle-merk.

>

Eerste vegan supermarkt geopend in Amsterdam

Mayo zonder ei, cheesecake zonder kaas, zalm zonder zalm en ijs zonder zuivel. Afgelopen maand opende Vegan Fresco; de allereerste vegan supermarkt van Nederland.

>

Virtueel winkelen bij Intratuin

Past deze plant wel op die plek? Is-ie niet te groot? Groeit-ie hier wel goed? Intratuin lanceert een augmented reality tool die virtueel kamerplanten in je huis plaatst.

>

Dit is een goede gids - herziene versie

De ‘goede gids’ voor een duurzame lifestyle kreeg een volledige update van winkels, adressen, merken, weetjes en cijfers. Voor wie duurzaam wil leven!

>

Digital Days bij Maison&Objet

Nieuwe producten, trendanalyses en inspirerende ontdekkingen: tussen 27 januari en 19 maart organiseert de Maison&Objet de Digital Days. 

>

Ontwerp kerstcollectie Dille & Kamille

Voor Dille & Kamille ontwierp Kiki Poulisse een kerstcollectie in drie thema's. Nu in de (web)winkel! 

>

WOW: Winkel Op Wielen

Toen alles plat lag kwam de Winkel Op Wielen. De wow-bus komt, net als ooit de SRV-wagen en de melkboer, naar je toe met ambachtelijke delicatessen uit de regio en lifestyle producten van kleine, bijzondere merken.

>

Collectioneren voor kerst 2021: stories, vorm, kleur en materiaal

Hoe vieren we volgend jaar kerst? Mag het groots en meeslepend of zitten we nog steeds in een corona-regime? 

>

Ikea opent eigen tweedehandswinkel

IKEA opent nog dit jaar zijn eerste tweedehandswinkel in Zweden, met uitsluitend gebruikte en herstelde meubelen van eigen merk. Het nieuwe winkelconcept moet de Zweedse keten helpen met haar duurzaamheidsambities.

>

Tips & toolkits: ruimtelijk ontwerp voor beurzen en tentoonstellingen

Ruimtelijk ontwerpbureau Tom Postma Design stelt drie geïllustreerde handboeken ter beschikking met ruimtelijke en praktische tips voor musea en erfgoedinstellingen, kunstbeurzen en galeries. Ook nuttig voor wie andere events organiseert! 

>

Tassenmuseum definitief dicht

Opnieuw slecht nieuws: Het Tassenmuseum in Amsterdam sluit definitief zijn deuren. Het was al duidelijk dat de coronacrisis het voortbestaan op het spel van veel musea, vooral de kleinere. Een kwart daarvan dreigt het einde van het jaar niet te halen. 

>

Kleur- en vormtrends voor retail

Eenvoudig, betaalbaar en effectief je winkelinterieur aanpassen? Kies voor kleur! (En inderdaad: pink is hot!)

>

Restyling winkel Cobra Museum Amstelveen

In september vroeg het Cobra Museum in Amstelveen aan Cultuur & Retail om de museumwinkel nieuw leven in te blazen als voorbereiding op de tentoonstelling Intens Mexico. 

>

Here we are: retaildesign op het snijvlak van identiteit en commercie

Wat je noemt een uitdaging: ontwerp een museumwinkel in de historische setting van een kasteel zonder ook maar iets te veranderen aan het monument. 

>

Ontdekken, ervaren, creëren en kopen - over fluïde retail

In fysieke winkelomgevingen gaan bezoekers zelf bepalen wat ze ervaren: door (virtuele) interactie regisseert hij als het ware zijn eigen voorstelling. Fluïde retail heet dat - en daar ligt de toekomst. 

>

Vijf trends in souvenirs

Een souvenir is niet zomaar een cadeautje, maar een fysiek aandenken met een emotionele lading; een object waaraan je je reiservaringen en -herinneringen kunt koppelen.

>

Merken en musea - a love story

Wat kunnen brands leren van musea? Waarom verpakken steeds meer merken hun boodschap in de vorm van een museum - en andersom: hoe kunnen musea werken met hun commerciële waarde zonder hun sociale doel uit het oog te verliezen?

>

Binnenkijken - winkels vermomd als appartementen

Kijken, ervaren, hébben. Het appartement als showroom, inspiratiebron en verkoopkanaal. 

>

De athleisure trend vertaald naar de winkelvloer

Sportswear? Sleepwear? Athleasure zit daar ergens tussenin, en kom je overal tegen. Hoe vertaal je die stijltrend naar de winkelvloer? 

>

Retail en Millennials - hoe werkt dat?

Millennials. Ze zijn voortdurend met hun mobiel bezig, en zorgen met al dat online shoppen voor de ondergang van de fysieke winkel. Is dat wel zo?

>

Arket: nieuw label voor nieuwe stijlgroep

H&M Group denkt niet in doelgroepen maar in stijlgroepen. Dat wordt minitieus doorgevoerd, van collectie tot interieur en merchandise. 

>

showUP: trends, samenwerkingen & nieuwe merken

Met een fijne balans tussen startende labels en bekende merken biedt vakbeurs showUP een mix van groen, sieraden, stationery, gifts, boeken en meer op het gebied van Home & Gift. 

>

Weg met de gender codes, hier is de ME-consument

Vergeet doelgroepen, denk na over stijlgroepen: niet hoe oud je bent en waar je woont zijn bepalend, maar wat je belangrijk vindt en waar je voor staat. Het Agender-concept brengt dat uitgangspunt verder door ook het man-vrouw denken volledig los te laten.

>

Merci, een nieuwe stap in de warenhuisevolutie

In heel Europa kampen warenhuizen met dalende omzetten. Toch doet warenhuis Merci in Parijs het erg goed. Wat maakt Merci zo uniek en succesvol?

Agenda en opleidingen