Winkelwagen

Close
Je winkelwagen is leeg.

Trends

agenda & opleidingen

Op Stylink vind je trendanalyses en -prognoses voor ontwerpers, retailers, inkopers, stylisten, vormgevers, productontwikkelaars, brand- en marketingmanagers in interieur, mode en lifestyle. 
Zoek je maatwerk, een inspirerende lezing of workshop voor jouw branche, bedrijf of collectie? Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., we vinden de juiste trendwatcher voor je!

>

Exclusieve masterclasses over internationale interieur- en designtrends

Een serie exclusieve Masterclasses over de internationale woon- en designtrends door Monique van der Reijden, in samenwerking met BNS Crisp.

>

Discover Milano - ook als je zelf niet gaat

Geen trendboek zoals je het gewend bent, maar een magazine. Verkennend, samenvattend, voorspellend. Of je nu wel of niet zelf naar Milaan gaat dit najaar: kóóp dat boek van de trendforecasters van THJS. 

>

Next Horizons: Heimtextil presenteert trends 22/23

Met het thema 'Next Horizons' presenteert Heimtextil zijn design trends voor het nieuwe seizoen 2022/23. Boordevol waardevolle inspiratie! 

>

Make-up voor mannen: exclusief of inclusief?

Verkoop je make-up aan mannen in een speciale winkel of via een inclusieve benadering van het beautyschap? Twee verschillende benaderingen voor een niet-te-stoppen trend: make-up voor mannen. 

>

World Wild Wellness - trends in interieur & lifestyle

De behoefte aan ontsnapping en ontspanning is groter dan ooit. Hoe dit zich vertaalt naar interieur en lifestyle hoor én zie je in de trendlezing World Wild Welness van buro jantrendman.  

>

Kids trends SS22

Studio Bij Kiki publiceerde twee nieuwe trendboeken voor kids: ’FUNdaMENTAL kids' en 'FUNdaMENTAL kids shoes’ voor zomer 2022. Beide boeken zitten boordevol inspiratie voor designers, merken en buyers en zijn nu te koop in de webshop (met korting!).

>

Trend talk: FUNdaMENTAL

Een trendlezing, maar dan anders. Omdat corona alles veranderd heeft, behalve onze fundamentele behoeften. Zo ontstaan nieuwe kansen voor merken, retailers en ontwerpers in wonen en lifestyle. 

>

Hallo, met Stylink.Studio!

De ideeën voor Stylink.Studio lagen een jaar geleden al op de plank. Maar toen kwam corona - en toen blééf corona.

>

Collectioneren voor kerst 2021: stories, vorm, kleur en materiaal

Hoe vieren we volgend jaar kerst? Mag het groots en meeslepend of zitten we nog steeds in een corona-regime? 

>

Nieuw trendplatform: Futureland

Krijg instant inspiratie bij de start van een nieuw seizoen: buro jan trendman lanceert Futureland, een platform van offline & online trendevents op het gebied van interior & fashion. De perfecte kickstart voor het nieuwe seizoen!

>

Heimtextil Trends: “Nothing New, Everything New”

Alles is anders maar niets is nieuw. Of wel? De key trends van Heimtextil voor 2021-2022 laten zien dat eerdere trends versterkt doorgaan. Het optimistisch stemmende uitgangspunt: de crisis is aanjager van innovatie.

>

Making Sense: masterclass met Christine Boland

Verrassend, vernieuwend, inspirerend en altijd relevant: in Making Sense laat Christine Boland zien waar de kansen liggen voor de toekomst. Ze biedt daarmee houvast en geeft richting - zowel voor innovatie als voor de continuïteit van je merk of organisatie. 

>

Lidewij Edelkoort - online trendseminars

In tijden van corona geeft ook Lidewij Edelkoort haar trend forecasts via een videoverbinding. Jammer? Nou en of! Maar de programma's van Appletizer en NII er aantrekkelijk uit. La Li komt bij je thuis! 

>

Modemerken en -ontwerpers willen fundamentele veranderingen

De coronacrisis biedt een kans om fundamentele veranderingen tot stand te brengen, aldus een groep zwaargewichten uit de mode-industrie. Veranderingen die de bedrijfsvoering vereenvoudigen, mode milieuvriendelijker en sociaal duurzamer maken en veel beter afgestemd zal zijn op de behoeften van klanten.

>

Oproep: publieke ruimte in de 1,5 meter-samenleving

Hoe kunnen we elkaar nog ontmoeten als we voortdurend anderhalve meter afstand moeten houden? Als de kroegen, de theaters en musea gesloten zijn en we cursussen en lezingen alleen van achter ons scherm kunnen volgen? Stadslab RAUM zoekt ideeën en ontwerpen die aanzetten tot sociale ontmoetingen in de publieke ruimte waarbij anderhalve meter afstand wordt gewaarborgd.

>

Lobbig, vol en rond: de blob

Van onderkin en muffintop tot architectuur en design: say hi to the blob!

>

The Brown Age - Lidewij Edelkoort over AW20-21

In 'Brown Age' laat Lidewij Edelkoort de opkomst van de kleur bruin in mode zien voor het herfst/winter 2020-2021. Kort samengevat: in mode is bruin het nieuwe zwart. Gelukkig is het gebruik van bruin in het interieur wat minder vluchtig.

>

Where I Belong - Heimtextil trends 2020/2021

Vijf designtrends binnen één centraal thema: Where I Belong. We zijn beland in een fluïde samenleving en hebben als individuen gelaagde identiteiten. Design en textiel moeten daarop aansluiten - one size fits all-oplossingen volstaan niet langer.

>

Wild minimalism - Marie Kondo meets Fred Flinstone

Van stijltrend naar lifestyle: minimalisme evolueert van strak, clean en functioneel naar een rauwe, ongepolijste esthetiek waarin verschillende lifestyle-trends samenkomen. 

>

Fashion, design en lifestyle: Kids Trend Stories A/W 2020/21

Superhero outfits, cartoonprints, tops met vleugels en ruches, uitvergrote vormen, asymmetrische silhouetten en grote schouders... Kids zijn de nieuwe helden in het nieuwe trendboek van Studio Bij Kiki.

>

Activisme als trend in mode en lifestyle

Overal op de wereld laten burgers hun stem horen; tegen de status quo en vóór verandering. Tegen milieuvervuiling en klimaatverandering; vóór een schone, gezonde leefomgeving. Tegen uitsluiting, racisme, seksuele intimidatie en gender-ongelijkheid; vóór gelijkheid en vrijheid van expressie. Activisme is de trend in mode en lifestyle.

>

Folklore - Lidewij Edelkoort over zomer 2020

Folklore als grote verbinder - Lidewij Edelkoort over voorjaar/zomer 2020

>

Bij Kiki presenteert: Trend Stories Kids S/S 2020

Trend Stories - hét trendboek voor kids fashion, design and lifestyle - zit bomvol inspiratie voor ontwerpers, merken en inkopers.

>

Kleur & trends voor interieur 2019-2020

Het eerste PURE styling trendboek visualiseert de trends in kleur, vorm, materiaal en dessin voor interieur in 2019-2020 - een ideaal hulpmiddel bij ontwerpen en collectioneren en super als handleiding voor een fotoshoot! 

>

Lidewij Edelkoort over herfst-winter 2019-2020

Dekens, kleden en sjaals - handgemaakt textiel in de hoofdrol. 

>

Het beste van Milaan 2018

We vroegen professionals met verschillende achtergronden vanuit eigen perspectief hun visie op 'Milaan' te delen. Dat leverde heel diverse verhalen en beelden op, gemaakt door - en dus letterlijk door de ogen van - de ontwerpers, stylisten en trendwatchers. Laat je inspireren!

>

MAKE.BELIEVE - fake fun en meaningful marketing

Wordt fake het nieuwe echt nu iedereen authentiek is? 

>

De kleuren van 2018

Fantastische moodboards, collages en paletten in uiteenlopende stijlen en verschillende thema's. Inspiratie voor een nagelnieuw jaar!

>

Transition: Lidewij Edelkoort over SS 2018

Lidewij Edelkoorts visie op zomer 2018, vertaald naar wonen en interieur: trends in een bipolair tijdperk.

>

Silence please - rust is de nieuwe luxe

Na het uitbundige 'House of Games' en het rauwe 'Wild' staat nu verstilling centraal op Maison&Objet. Een thema dat, meer dan vorige trendthema's, dichtbij sociale en maatschappelijke uitdagingen van dit moment ligt.

>

The underlying pattern: Christine Boland over AW17-18

Trends in crafts en duurzaam design: bold statements, kleur en contrast.
>

Lidewij Edelkoort over herfst/winter 2017/2018

Workwear is het fundament voor Lidewij Edelkoorts prognose voor AW 17-18. Ook in interieurs zal 'werk' steeds meer zichtbaar worden. 

>

Lidewij Edelkoort over zomer 2017

Het einde van conventies, het begin van nieuwe modellen, the emancipation of everything. Welkom in de 21e eeuw!

>

Natuur, technologie en design = NextNature

Wat ontstaat er wanneer natuur, technologie en design samengaan? We verkennen de toekomst aan de hand van 'Next Nature'. 

>

What’s up in products? Kids fashion, accessories & gifts SS2016

Kiki Poulisse kijkt naar de ontwikkelingen in kids fashion, accessories & gifts voor het zomerseizoen van 2016. What’s up in products?

>

Embryonic - Lidewij Edelkoort over herfst/winter 2015-2016

Embryonic gaat over het koesteren en laten groeien van nieuwe ideeën en initiatieven. De samenleving krabbelt op na jaren van crisis, en zoekt nieuwe wegen. 

>

Doen is het nieuwe zijn

De trend voor 2015: in actie komen, maken, dóen!

>

Vanities - Lidewij Edelkoort over zomer 2016

Van ascetisme naar opulentie: Lidewij Edelkoort's fashion trends voor zomer 2016 vertaald naar interieur.

>

Gathering: Lidewij Edelkoort over zomer 2015

De belangrijkste ontwikkelingen in kleur, vorm en techniek - een optimistisch verhaal voor zomer 2015. 

>

Het verhaal van Lidewij Edelkoort

Lidewij Edelkoort vertelt in haar lezing 'Van karton naar verbeelding' over haar eigen leven. Monique Tieleman doet verslag.

>

Zeven craft clichés ontrafeld

Hand made is onmiskenbaar trendy - maar is alles wat over ambacht wordt gezegd waar? Ehhhh... 

Agenda en opleidingen