Branding

Next level museum merchandise

Een assortiment dat eer bewijst aan het meesterschap van Frans Hals, ons beter leert kijken, past binnen de nieuwe huisstijl van het museum én fashionable is: met recht next level museum merchandise! 

Next level museum merchandise

Cultuur & Retail ontwikkelde samen met Bij Kiki een assortiment dat eer bewijst aan het meesterschap van Frans Hals, ons beter leert kijken, past binnen de nieuwe huisstijl van het museum én uiterst fashionable is - en daarmee commercieel. 

Frans Hals en de Modernen
Het Frans Hals Museum in Haarlem combineert oude, hedendaagse en moderne kunst. In de nieuwe tentoonstelling 'Frans Hals en de Modernen' zie je hoe de virtuoze penseelstreek van Frans Hals (1582-1666) nog steeds moderne kunstenaars inspireert. Die penseelstreek staat daarom centraal in de productlijn die Cultuur & Retail in samenwerking met Bij Kiki ontwikkelde voor de museumwinkel.

stationery museum merchandise frans hals
Notitieboekjes - dessin op basis van detail Frans Hals, afwerking in de huisstijlkleuren van het Frans Hals Museum

Where Tradition Meets Tomorrow
De collectie bestaat uit exclusieve zijden shawls, notitieboekjes, potloden, magneten en onderzetters. De gebruikte dessins zijn gemaakt op basis van details van de schilderijen van Frans Hals:

  • Dessin gemaakt met een detail van de kraag uit Portret van Cornelia Vooght, 1631
  • Dessin gemaakt met een detail van een kraag uit Feestmaal van officieren van de St. Jorisschutterij, 1627
  • Dessin gemaakt met een detail van een mouw uit Feestmaal van officieren van de St. Jorisschutterij, 1616

Fashion meets art
De productlijn werd 13 oktober, bij de opening van de tentoonstelling, gelanceerd en is te zien en te koop in de winkel van het Frans Hals Museum.



share