Winkelwagen

Close
Je winkelwagen is leeg.
Branding

Betekenis geven is het nieuwe vieren

Nooit meer bloedeloze borrels aan statafels; mijlpalen vieren we door onze verhalen en waarden door te geven. 

Jubilea en andere mijlpalen worden tegenwoordig anders gevierd dan vroeger. Gelukkig maar, want niemand vond die borrels met statafels écht leuk. “We zijn met z’n allen op zoek naar betekenis,” ziet grafisch vormgever Nathalie Soetens. Met haar bedrijf Family Branding ontwikkelt ze bijzondere jubileumboeken, moderne familiewapens en emblemen. Dat blijkt een schot in de roos in deze tijd. 

Waarden doorgeven

Zowel bedrijven als particulieren vinden het belangrijk om uit te dragen waar ze voor staan: ze vieren hun mijlpalen door hun verhaal en waarden door te geven. “Zakelijk succes, een jubileum of huwelijk: wie iets bijzonders bereikt wil dat laten zien,” zegt Nathalie Soetens. “Het gaat dan niet alleen om het succes zelf, maar juist om de verhalen daarachter.”

jubileumboek jubileum familybranding2

Unieke verhalen

Ieders verhaal is uniek, en unieke verhalen verdienen een unieke vormgeving - dat is het uitgangspunt van Family Branding. “We gaan echt op zoek naar die verhalen,” vertelt Nathalie Soetens. “Wat wil je uitdragen? Welke ervaringen, gebeurtenissen en overtuigingen hebben je gebracht waar je nu bent?” Met haar team ontwikkelt ze een nieuw embleem of 'wapen' dat het verhaal samenbrengt in één beeld. “Als dat embleem eenmaal staat, kun je er zo veel mee doen! We hebben manchetknopen laten maken, briefpapier, tafellinnen en sportkleding; één van onze klanten heeft zijn familiewapen zelfs als tattoo laten zetten.” 

Vier dat feest!

De pandemie heeft er ook voor gezorgd dat we meer ‘in het moment’ leven. Nathalie Soetens: “Ik merk dat mensen niet meer wachten op officiële momenten om iets te vieren. Natuurlijk, als je bedrijf 10 of 25 jaar bestaat is dat een perfecte aanleiding voor een jubileumboek, maar dat kan ook na 3 jaar.”  Op www.familybranding.nl laat ze zien wat ze kan betekenen voor mensen die hun verhaal willen delen. “Laat zien waar je staat,” zegt ze. “Show your story!” 

Grafisch vormgever Nathalie Soetens, oprichter van Family Branding. Fotografie: Jimmy on the run