Winkelwagen

Close
Je winkelwagen is leeg.

Branding

>

New Luxury centraal bij Maison&Objet

Luxe is niet meer wat het was. Wie is opgegroeid met reality-tv, Instagram en Tik Tok, koppelt luxe niet aan marmeren vloeren of overdadige decoraties, maar aan pop- en straatcultuur, crafts en makers. Die nieuwe luxe staat centraal tijdens de januari-editie van de Maison&Objet.

>

Cursus Start je eigen onderneming!

Aan de slag als creatief zelfstandig ondernemer? Zorg voor een stevige basis!

>

Pinterest verbiedt advertenties over gewichtsverlies

Advertenties om af te vallen gaan geheel in de ban bij Pinterest. Daarmee reageert het social network op de toename van ongezonde eetgewoonten en eetstoornissen sinds het begin van de pandemie.

>

Zomerse collaboration Daily Paper x Fatboy

Op het strand of in het stadspark: achterover hangen was nog nooit zo cool.

>

NO LABEL verliest merkbescherming

Kledingmerk NO LABEL is zijn Europese merkbescherming kwijt. De reden: het merk NO LABEL is niet onderscheidend voor kleding. Want. Dus. 

>

Capsulecollectie Patta x Tommy Hilfiger

Patta en Tommy Hilfiger? Ja! De capsulecollectie van het Amsterdamse streetwear label en 'preppy' fashion merk is een ode aan inclusiviteit en eenheid van de zwarte gemeenschap. 

>

GLYPHS - The Alphabetic Perfume Collection

Hoe ruiken letters? We kunnen letters zien, horen en voelen, welke geur zouden ze hebben? Dat onderzochten Rob Stolte van ontwerpbureau Autobahn en meesterparfumeur Mark Buxton. Het resultaat: drie unieke, en draagbare parfums die staan voor de eerste drie letters van het alfabet.

>

Trend talk: FUNdaMENTAL

Wegens succes in de herhaling!

>

Zo verkoop je bloemen aan mannen

De Australische bloemist Fig & Bloom verkoopt Broquets: boeketten voor mannen. Die zien er anders uit - en hebben andere kaartjes - dan gangbare boeketten. Ze zijn ook niet zomaar voor de mooi; ze moeten de geestelijke gezondheid van mannen versterken.

>

Flip the perspective; rebranding Studio Bij Kiki

Nieuwe smoel voor Studio Bij Kiki.

>

Een-op-een: masterclass visual style

Hoe creëer je een eigen, herkenbare stijl op Instagram? Een stijl die jouw verhaal vertelt en die de juiste klanten aantrekt? Ontdek het tijdens de een-op-een masterclass met Hipaholic. 

>

De agenda van december

Wat gaan we doen?

>

Zomer 2020: mini-festivals en intieme events

Vanaf 1 juni mogen we weer kleine bijeenkomsten organiseren. Dat gebeurt dan ook volop: de zomer van 2020 is er een van intieme events en mini-festivals. 

>

Black lives matter: nieuwe naam & logo voor Aunt Jemima

Onder druk van de Black Lives Matter beweging krijgt Aunt Jemima, een merk stroop en pannenkoekemix, een andere naam en beeldmerk. Moederbedrijf Quaker Oats, onderdeel van Pepsico, erkent dat de oorsprong van het merk 'gebaseerd is op een racistisch stereotype'.

>

Vers werk: branding Studio Valentijn en De Lichtschool

De lockdown was een prima gelegenheid voor deze prachtklus: de rebranding van Studio Valentijn en De Lichtschool, de bedrijven van licht-goeroe Annelies Valentijn. 

>

Instagram Style Guide

Hoe creëer je een herkenbare stijl op Instagram die past bij jouw bedrijf? Ga op ontdekkingstocht naar jouw Visual Style met de Instagram Style Guide van Anuschka van Hipaholic!

>

Videobellen in het juiste licht

Videobellen = beh. Daar zit je dan met je slechte haar, met een kat die over je toetsenbord loopt en met het droogrek net in beeld. Voor wie er toch het beste van wil maken deelt licht-guru Annelies Valentijn tips & trucs om jezelf het beste uit te lichten. Nog even een sjaal om je haar, een beetje makeup... kom maar door met dat videobellen.

>

Visual content creation

Opvallende advertenties? Een Instagram feed die blijft hangen? Boost je bedrijf met uniek, creatief beeld of video. Hipaholic serveert! 

>

Daily Paper x Van Gogh Museum

Mode- en lifestyle-merk Daily Paper en het Van Gogh Museum presenteren samen kledinglijn. Dit is een van de manieren waarop het museum relevant wil worden voor een groeiende groep jongvolwassen Amsterdammers met migratieroots. 

>

Branded Protest

We kenden al merken die activisme gebruiken in hun branding en marketing; nieuw is dat activistische bewegingen zélf een merk worden. Ingeborg Bloem en Klaus Kempenaars schreven er een boek over: de kracht van branding en de invloed daarvan op sociale bewegingen. 

>

MERK IK - to go

Podcast training Personal Branding voor creatieve ondernemers die zichzelf willen onderscheiden in de markt en hun bedrijf, collectie of label naar het volgende niveau willen tillen. Let's do this! 

>

Van hobby naar eigen merk

Van je hobby je werk maken? Hoe dan? Ben je wel een ondernemer of vooral ontwerper of maker? Zo veel vragen; zo veel beren op de weg! 

>

Aanbevolen! De beste podcasts

Geef je ogen even rust en beluister de beste podcasts over design, trends en de creatieve industrie terwijl je wandelt, kookt, een dekentje haakt of onderweg bent in de auto of trein. Tips zijn welkom! 

>

Personal Branding voor creatieve ondernemers

Voor ambitieuze ondernemers en professionals die willen groeien als persoon met hun bedrijf: BrandKarma! 

>

Labels & linten, bandjes & hangtags

We zijn er dol op: alle extraatjes die onze kleding, meubels en accessoires bijzonder maken. 

The details are not the details. They make the design.

>

Next level museum merchandise

Een assortiment dat eer bewijst aan het meesterschap van Frans Hals, ons beter leert kijken, past binnen de nieuwe huisstijl van het museum én fashionable is: met recht next level museum merchandise! 

>

Brand the Change

Duurzaam, ethisch ondernemen? Goed plan! Bedenk wel dat goede bedoelingen zichzelf niet verkopen - als je verandering wilt zien zul je je branding en marketing professioneel moeten aanpakken. Branding voor de nieuwe generatie ondernemers!

>

MAKE.BELIEVE - fake fun en meaningful marketing

Wordt fake het nieuwe echt nu iedereen authentiek is? 

>

Merken en musea - a love story

Wat kunnen brands leren van musea? Waarom verpakken steeds meer merken hun boodschap in de vorm van een museum - en andersom: hoe kunnen musea werken met hun commerciële waarde zonder hun sociale doel uit het oog te verliezen?

>

Weg met de gender codes, hier is de ME-consument

Vergeet doelgroepen, denk na over stijlgroepen: niet hoe oud je bent en waar je woont zijn bepalend, maar wat je belangrijk vindt en waar je voor staat. Het Agender-concept brengt dat uitgangspunt verder door ook het man-vrouw denken volledig los te laten.