Anna Borsboom

Founder, Stylink

Trendwatcher Anna Borsboom is oprichter en hoofdredacteur van Stylink. Zij geeft lezingen en trainingen en adviseert bedrijven onder meer over positionering, collectie- en productontwikkeling.

Anna Borsboom's stories:
Resumé - kort nieuws & faits divers

Resumé - kort nieuws & faits divers

Kort nieuws & signaleringen - van microtrend tot nieuwe collectie. Regelmatige updates, tips zijn welkom!

Van hobby naar eigen merk

Van hobby naar eigen merk

Van je hobby je werk maken? Hoe dan? Ben je wel een ondernemer of vooral ontwerper of maker? Zo veel vragen; zo veel beren op de weg! 

Where I Belong - Heimtextil trends 2020/2021

Where I Belong - Heimtextil trends 2020/2021

Vijf designtrends binnen één centraal thema: Where I Belong. We zijn beland in een fluïde samenleving en hebben als individuen gelaagde identiteiten. Design en textiel moeten daarop aansluiten - one size fits all-oplossingen volstaan niet langer.

Wild minimalism - Marie Kondo meets Fred Flinstone

Wild minimalism - Marie Kondo meets Fred Flinstone

Van stijltrend naar lifestyle: minimalisme evolueert van strak, clean en functioneel naar een rauwe, ongepolijste esthetiek waarin verschillende lifestyle-trends samenkomen. 

Here we are: retaildesign op het snijvlak van identiteit en commercie

Here we are: retaildesign op het snijvlak van identiteit en commercie

Wat je noemt een uitdaging: ontwerp een museumwinkel in de historische setting van een kasteel zonder ook maar iets te veranderen aan het monument. 

Labels & linten, bandjes & hangtags

Labels & linten, bandjes & hangtags

We zijn er dol op: alle extraatjes die onze kleding, meubels en accessoires bijzonder maken. 

The details are not the details. They make the design.

Digitaal Printen - inspiratie & innovatie

Digitaal Printen - inspiratie & innovatie

Digitaal printen is booming. Niet vreemd, als je ziet welke kansen digitaal printen biedt voor creatieven, brands, retailers én voor consumenten. 

Vijf inzichten uit Milaan

Vijf inzichten uit Milaan

Vijf tendensen in product en presentatie: van lol en levenslust tot verstilling en spiritualiteit. 

Toward Utopia: trends in (woon)textiel en lifestyle 2019-2020

Toward Utopia: trends in (woon)textiel en lifestyle 2019-2020

Trends in textiel en textuur, kleur en dessin.

Merken en musea - a love story

Merken en musea - a love story

Wat kunnen brands leren van musea? Waarom verpakken steeds meer merken hun boodschap in de vorm van een museum - en andersom: hoe kunnen musea werken met hun commerciële waarde zonder hun sociale doel uit het oog te verliezen?

Transition: Lidewij Edelkoort over SS 2018

Transition: Lidewij Edelkoort over SS 2018

Lidewij Edelkoorts visie op zomer 2018, vertaald naar wonen en interieur: trends in een bipolair tijdperk.

Fashion's various faces

Fashion's various faces

Het gezicht van fashion is aan het veranderen. Letterlijk: de blonde, ranke meisjes die de catwalks en magazines sieren hebben gezelschap gekregen van 'plus size' en 50-plus modellen, van zwarte en Aziatische vrouwen, van moslima's met hijabs, van transgenders en van zichtbaar gehandicapte vrouwen. Waarom gebeurt dat, en waarom gebeurt dat nu?

Lidewij Edelkoort over herfst/winter 2017/2018

Lidewij Edelkoort over herfst/winter 2017/2018

Workwear is het fundament voor Lidewij Edelkoorts prognose voor AW 17-18. Ook in interieurs zal 'werk' steeds meer zichtbaar worden. 

Maison goes wild

Maison goes wild

Imperfecte en ongelijke vormen, ruwe materialen, aardetinten en verweerde texturen... 'wild' is het trendthema voor de januari-editie van Maison&Objet. 

Doen is het nieuwe zijn

Doen is het nieuwe zijn

De trend voor 2015: in actie komen, maken, dóen!