Winkelwagen

Close
Je winkelwagen is leeg.

Anna Borsboom

Founder, Stylink

Trendwatcher en marketeer Anna Borsboom is oprichter en hoofdredacteur van Stylink. Zij geeft lezingen en trainingen en adviseert bedrijven onder meer over positionering, (online) marketing, collectie- en productontwikkeling

Anna Borsboom's stories:
Ontwerpwedstrijd behang - de tussenstand

Ontwerpwedstrijd behang - de tussenstand

We vroegen om behangontwerpen, we krégen behangontwerpen. Ruim tweehonderd maar liefst; overweldigend veel meer dan we verwachtten. Dank daarvoor! We moeten nu wel even het vervolgproces aanpassen: de selectie, de opzet van het stalenboek en de uiteindelijke keuze voor de prijswinnaars.

Deadstock, de superdeluxe variant

Deadstock, de superdeluxe variant

Restpartijen zijn big business geworden. Dat begrijpt en ziet ook LVMH, het Franse handelshuis dat je kent van onder meer Louis Vuitton en Moët et Chandon. Ook dit sjieke conglomeraat stapt nu in de groeiende deadstock-markt. 

Trend talk: FUNdaMENTAL

Trend talk: FUNdaMENTAL

Een trendlezing, maar dan anders. Omdat corona alles veranderd heeft, behalve onze fundamentele behoeften. Zo ontstaan nieuwe kansen voor merken, retailers en ontwerpers in wonen en lifestyle. 

Hallo, met Stylink.Studio!

Hallo, met Stylink.Studio!

De ideeën voor Stylink.Studio lagen een jaar geleden al op de plank. Maar toen kwam corona - en toen blééf corona.

Flip the perspective; rebranding Studio Bij Kiki

Flip the perspective; rebranding Studio Bij Kiki

Na diverse rebranding-opdrachten voor andere mooie merken was Bij Kiki's eigen merkidentiteit ook toe aan een nieuwe smoel. Altijd moeilijk om iets voor jezelf te maken, maar het is gelukt en we zijn er erg blij mee!

Digital Days bij Maison&Objet

Digital Days bij Maison&Objet

Nieuwe producten, trendanalyses en inspirerende ontdekkingen: tussen 27 januari en 19 maart organiseert de Maison&Objet de Digital Days. 

Pantone kiest kleur: Ultimate Gray en Illuminating

Pantone kiest kleur: Ultimate Gray en Illuminating

Duurzaam en opbouwend, een boodschap van kracht en hoop: Pantone kiest staalgrijs en zonnig geel als de kleuren voor 2021. "Ultimate Gray" staat voor stabiliteit, kracht en echtheid; "Illuminating", is een hoopvolle, optimistische tint.

Heimtextil Trends: “Nothing New, Everything New”

Heimtextil Trends: “Nothing New, Everything New”

Alles is anders maar niets is nieuw. Of wel? De key trends van Heimtextil voor 2021-2022 laten zien dat eerdere trends versterkt doorgaan. Het optimistisch stemmende uitgangspunt: de crisis is aanjager van innovatie.

Maison&Objet: Digital Fair

Maison&Objet: Digital Fair

De septembereditie van Maison & Objet is - je verwachtte het al - volledig digitaal. Met een uitgebreid lezingenprogramma en een online showroom blijft september toch hét moment om nieuwe inspiratie op te doen. 

Mondkapjes: fashion statements in het nieuwe normaal

Mondkapjes: fashion statements in het nieuwe normaal

Van de catwalk naar de straat: al voordat we hier in Europa corona als bedreiging zagen waren mondmaskers een regelmatig terugkerend 'exotisch' accessoire. Een paar maanden later zijn de mondkapjes niet meer weg te denken uit het straatbeeld. 

Vers werk: branding Studio Valentijn en De Lichtschool

Vers werk: branding Studio Valentijn en De Lichtschool

De lockdown was een prima gelegenheid voor deze prachtklus: de rebranding van Studio Valentijn en De Lichtschool, de bedrijven van licht-goeroe Annelies Valentijn. 

Lidewij Edelkoort - online trendseminars

Lidewij Edelkoort - online trendseminars

In tijden van corona geeft ook Lidewij Edelkoort haar trend forecasts via een videoverbinding. Jammer? Nou en of! Maar de programma's van Appletizer en NII er aantrekkelijk uit. La Li komt bij je thuis! 

Van hobby naar eigen merk

Van hobby naar eigen merk

Van je hobby je werk maken? Hoe dan? Ben je wel een ondernemer of vooral ontwerper of maker? Zo veel vragen; zo veel beren op de weg! 

Where I Belong - Heimtextil trends 2020/2021

Where I Belong - Heimtextil trends 2020/2021

Vijf designtrends binnen één centraal thema: Where I Belong. We zijn beland in een fluïde samenleving en hebben als individuen gelaagde identiteiten. Design en textiel moeten daarop aansluiten - one size fits all-oplossingen volstaan niet langer.

Wild minimalism - Marie Kondo meets Fred Flinstone

Wild minimalism - Marie Kondo meets Fred Flinstone

Van stijltrend naar lifestyle: minimalisme evolueert van strak, clean en functioneel naar een rauwe, ongepolijste esthetiek waarin verschillende lifestyle-trends samenkomen. 

Here we are: retaildesign op het snijvlak van identiteit en commercie

Here we are: retaildesign op het snijvlak van identiteit en commercie

Wat je noemt een uitdaging: ontwerp een museumwinkel in de historische setting van een kasteel zonder ook maar iets te veranderen aan het monument. 

Labels & linten, bandjes & hangtags

Labels & linten, bandjes & hangtags

We zijn er dol op: alle extraatjes die onze kleding, meubels en accessoires bijzonder maken. 

The details are not the details. They make the design.

Digitaal Printen - inspiratie & innovatie

Digitaal Printen - inspiratie & innovatie

Digitaal printen is booming. Niet vreemd, als je ziet welke kansen digitaal printen biedt voor creatieven, brands, retailers én voor consumenten. 

Vijf inzichten uit Milaan

Vijf inzichten uit Milaan

Vijf tendensen in product en presentatie: van lol en levenslust tot verstilling en spiritualiteit. 

Toward Utopia: trends in (woon)textiel en lifestyle 2019-2020

Toward Utopia: trends in (woon)textiel en lifestyle 2019-2020

Trends in textiel en textuur, kleur en dessin.

Merken en musea - a love story

Merken en musea - a love story

Wat kunnen brands leren van musea? Waarom verpakken steeds meer merken hun boodschap in de vorm van een museum - en andersom: hoe kunnen musea werken met hun commerciële waarde zonder hun sociale doel uit het oog te verliezen?

Transition: Lidewij Edelkoort over SS 2018

Transition: Lidewij Edelkoort over SS 2018

Lidewij Edelkoorts visie op zomer 2018, vertaald naar wonen en interieur: trends in een bipolair tijdperk.

Fashion's various faces

Fashion's various faces

Het gezicht van fashion is aan het veranderen. Letterlijk: de blonde, ranke meisjes die de catwalks en magazines sieren hebben gezelschap gekregen van 'plus size' en 50-plus modellen, van zwarte en Aziatische vrouwen, van moslima's met hijabs, van transgenders en van zichtbaar gehandicapte vrouwen. Waarom gebeurt dat, en waarom gebeurt dat nu?

Lidewij Edelkoort over herfst/winter 2017/2018

Lidewij Edelkoort over herfst/winter 2017/2018

Workwear is het fundament voor Lidewij Edelkoorts prognose voor AW 17-18. Ook in interieurs zal 'werk' steeds meer zichtbaar worden. 

Maison goes wild

Maison goes wild

Imperfecte en ongelijke vormen, ruwe materialen, aardetinten en verweerde texturen... 'wild' is het trendthema voor de januari-editie van Maison&Objet. 

Doen is het nieuwe zijn

Doen is het nieuwe zijn

De trend voor 2015: in actie komen, maken, dóen!